شناسه : 9044018
رئیس اتاق بازرگانی یزد در همایش روز ملی صادرات:

صادرات کالاهای غیر نفتی نیاز به هم‌گرایی و هم‌افزایی دارد


رئیس اتاق بازرگانی استان یزد کمک به همدیگر و هم افزایی را در امر صادرات مؤثر دانست و گفت: ما متأسفانه در صادرات کالاهای غیرنفتی با هم رقابت می کنیم و به کارهای جمعی و گروهی عادت نکردیم، در صورتی که امر صادرات نیاز به هم گرایی، هم افزایی و همکاری دارد و با تک روی چنانچه بازاری را پیدا کنیم، متزلزل و ناپایدار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات اظهار داشت: بحث صادرات کالاهای غیر نفتی در کشور سالیان سال باتوجه به فروش نفت در حاشیه بوده است و متاسفانه آن طور که باید و شاید جایگاهی در شأن ملت در برون مرزها بدست نیاورده است.

محمد رضا قمی ادامه داد: تحرکات و رفت و آمدهایی که چه از باب سیاسی و چه اقتصادی در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم، نوید آن می دهد که بحث صادرات کالاهای غیر نفتی در آینده‌ای نه چندان دور جایگاه بسیار خوبی هم در پیدایش از باب تحقق و هم برای نگهدار و حفظ آن به وجود آید.

وی با تأکید بر شناخت رقبای تجاری در برون مرزها تصریح کرد: متأسفانه آن طور که باید و شاید رقبای خود در برون مرزها را نمی‌شناسیم و یا شناخت ضعیفی از آنها داریم در صورتی که رقبای ما در برون مرزها دارای امکانات بسیار قوی هستند.

قمی کمک به همدیگر و هم افزایی را در امر صادرات مؤثر دانست و گفت: ما متأسفانه در صادرات کالاهای غیرنفتی با هم رقابت می کنیم و به کارهای جمعی و گروهی عادت نکردیم، در صورتی که امر صادرات  نیاز به هم گرایی، هم افزایی و همکاری دارد و با تک روی چنانچه بازاری را پیدا کنیم، متزلزل و ناپایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت درصدد است تا امکاناتی را در جهت تسهیل صادرات در کشور فراهم کند ادامه داد: باید از این فرصت به صورت جمعی کمال استفاده را ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یزد یاد آور شد: استان یزد، استانی است که از باب تولید و تجارت به نام است و  تولیدات آن  دارای برندهای بسیار خوب و شناخته شده هم در برون مرز و هم در برون مرز است و باید کمک کنیم تا بازارهای جدیدتری را و نه فقط در کشورهای مجاور پیدا کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با کمک اتاق بازرگانی و تشکل‌های مرتبط، بتوان امر صادرات را قوی تر و در پیشرفت و توسعه کشور گام برداشت.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.