شناسه : 9028439
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

عده ای در مسیر تصویب طرح حمایت از آمران به معروف کارشکنی می کنند/ قوه قضائیه به صورت قاطع با مفسدان اقتصادی از هر حزب و جناحی برخورد کند


دکتر جوکار از کارشکنی عده‌ای برای مسکوت باقی ماندن طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خبر داد و گفت: مخالفت‌ها با این طرح به شدت زیاد است. ولی علی رغم همه مخالفت‌ها تا کنون 5 ماده از 25 ماده این طرح به تصویب رسیده است.

به گزارش یزد آوا، دکتر جوکار با حضور در مسجد «شهید سید جلیل ساداتی»، ضمن اشاره به دغدغه مردم متدین دارالعباده در خصوص فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد: متأسفانه بعد از 34 سال تصویب قانون اساسی، هنوز اصل هشتم قانون اساسی اجرایی نشده است. لذا مجلس نهم این طرح را به طور ویژه در دستور کار قرار داده، حتی از استان یزد دو طرح توسط اساتید حوزه و دانشگاه تدوین و به مجلس ارائه شده است.

 

نماینده مردم یزد و اشکذر از کارشکنی عده‌ای برای مسکوت باقی ماندن این طرح خبر داد و گفت: مخالفت‌ها با این طرح به شدت زیاد است. ولی علی رغم همه مخالفت‌ها تا کنون 5 ماده از 25 ماده این طرح به تصویب رسیده است.

 

جوکار در خصوص ثمرات تصویب این اصل از قانون اساسی، بیان داشت: با اجرای این طرح از رأس تا سطح شهرستان متولیان و مسئولین اجرای فریضتین مشخص می‌گردند.

 

وی حمایت از آمران به معروف و در کنار آن مشخص نمودن حدود اختیارات آنان در برخورد با منکر را از مزایای این طرح برشمرد و ابراز امیدواری کرد: قوه قضائیه با تکیه بر این طرح با متعرضان به این فریضه الهی به شدت برخورد کند.

 

جوکار که به منظور رسیدگی به مشکلات شهروندان و با اطلاع قبلی در بین نمازگزاران حضور یافته بود، با اشاره به ظهور و بروز برخی مفاسد اقتصادی در جامعه، خواستار برخورد جدی با تخلفات شد و عنوان کرد: مسئولین جدا از مردم نیستند. اگر تخلف یا رانت‌خواری می‌شود باید با مفسدین به بدترین وجه برخورد شود. هر کس که می‌خواهد باشد، پسر هر شخصی که می‌خواهد باشد. قوه قضائیه موظف است به طور جد با مفسدان اقتصادی از هر حزب و جناحی برخورد کند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی اعتماد مردم را سرمایه اصلی نظام دانست و افزود: قوه قضائیه برای حفظ این سرمایه با مجرمین و متخلفین به صورت جدی برخورد کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال فرهنگ گفت: ما با تکیه بر فرهنگ بر غرب پیروز شدیم. علت اینکه غرب پایگاه‌های خود در منطقه مانند عراق، سوریه و لبنان را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد نتیجه فرهنگ اصیل اسلامی ما است.

سال گذشته عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را در خیابان‌های نیویورک اقامه کردند. این نشان‌دهنده قدرت فرهنگ شیعی ماست.

 

دکتر جوکار با اشاره به تحولات اخیر در منطقه افزود: همه منطقه بسیج می‌شوند تا جمهوری اسلامی را محدود کنند ولی در یمن شخصی سر کار می‌آید که رهبر آن‌ها تحصیل‌کرده حوزه علمیه قم است. این عزت است، و این عزت دشمن را رنج می‌دهد.

 

ایشان با تأکید بر این نکته که فرهنگ نفوذ بر قلب‌ها را افزایش می‌دهد، بیان داشت: عمق استراتژیک ما فرهنگ ما است.

 

 نماینده حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به درخواست‌های حاضرین در خصوص رسیدگی به وضع فرهنگی دارالعباده گفت: مثلث خانواده، مدرسه و جامعه مسئول تربیت فرهنگی جوانان است.

 

دکتر جوکار با تأکید بر نقش خانواده در تربیت افراد اظهار داشت: خانواده‌ها بر استفاده فرزندان خود از اینترنت و فضای مجازی نظارت داشته باشند.

ایشان همچنین با هشدار نسبت به آمار نگران‌کننده رشد طلاق در استان افزود: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فقط و فقط به دنبال فروپاشی نظام خانواده هستند، لذا خانواده‌ها متوجه خطرات استفاده از ماهواره باشند.

 

وی با انتقاد از وضعیت حاکم بر فضای آموزشی کشور: دانش‌آموز ما 12 سال درس می‌خواند و آموزش می‌بیند تا فقط دیپلم بگیرد. ولی متأسفانه در نظام اسلامی و در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با گذشت این دوازده سال شاهد خروجی اسلامی نیستیم. در صورتی که فارغ‌التحصیل ما باید انسان طراز انقلاب اسلامی باشد.

ایشان با بیان اینکه طرح تحول در نظام آموزش عملی نشده و در حد بخشنامه باقی مانده است، خواستار جدیت بیشتر دستگاه‌ها و متولیان امر آموزش و پرورش کشور شد.

 

دکتر جوکار جامعه را ضلع دیگر مثلث شکل‌دهی به فرهنگ دانست و از مردم خواست تحت تأثیر ناهنجاری‌ها و منکرات رایج در جامعه قرار نگیرند.

 

طی این جلسه، توسعه مسجد شهید ساداتی، روکش آسفالت بلوار پاسداران، احداث ورزشگاه در منطقه، ساماندهی کتابخانه‌ی محل، ساماندهی ساخت‌وسازها و معضلات فرهنگی ایجادشده توسط پاساژها و مراکز خرید منطقه در حضور مسئولین استان بررسی شد.

 

شایان ذکر است در پایان به پیشنهاد سردار جوکار دو نفر از معتمدین محل جهت پیگیری مصوبات جلسه توسط حاضرین انتخاب گردیدند.


منبع: یزد رسا

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.