شناسه : 9030268
استاندار یزد در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات:

بازاریابی را باید براساس مناسبات تاریخی و اقتصادهای مطمئن انجام داد/ فناوری موجب خلق ارزش افزوده می‌شود


استاندار یزد با بیان اینکه نباید با عجله به سراغ بازارهای جدید رفت، تأکید کرد: بازاریابی را باید براساس مناسبات تاریخی، اقتصادهای مطمئن و بازرگانان خوش سابقه انجام داد و با وسعت دادن به ارتباطات به اهداف رسید.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، استاندار یزد شب گذشته در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات، ضمن تسلیت در گذشت جانسوز آیت الله مهدوی کنی، اقدامات دولت در زمینه صادرات را هم در مناسبات خارجی و هم در فضای بین المللی خوب ارزیابی کرد.

سید محمد میرمحمدی تصریح کرد: چنانچه نماینده‌ای از ملت در مجالس بین المللی حضور پیدا کند که توان انعکاس ویژگی‌های این ملت را داشته باشد، دنیا به ایران تعظیم خواهد کرد و در غیر اینصورت طبیعی است که ملل دیگر با توجه به دوری از ما و تبلیغاتی که  جریانات استکباری به راه انداخته‌اند، ملت ما را به درستی درک نمی‌کنند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در امر تجارت و صادرات کشور وجود دارد، ادامه داد: سعی دولت بر آن است که محاسن و صلح و دوستی ملت را به دیگران نشان دهد و با این اقدامات، قدم‌هایی را در جهت کاهش تحریم و  بازشدن قفل سیستم‌های بانک‌های بین الملل بر روی ایران که بستر مناسبی را برای پیشرفت کشور به وجود می‌آورد، بردارد.

میرمحمدی خاطر نشان کرد: با وجود مشکلاتی که تحریم برای کشور به وجود آورده است، شیپور بیدار باشی بود تا به خود بیاییم و از کاری که باید انجام دهیم، غفلت نکنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب بحث دور شدن از اقتصاد تک محصولی مطرح شده است و در شرایط سخت گرایش به اقتصاد چند محصولی و اقتصاد توسعه یابنده پیدا می‌کنیم ولی به محض تغییر قیمت نفت از آن غافل می‌شویم، و این تحریم‌ها به مدت طولانی باعث شد که به خود بیاییم.

استاندار یزد با بیان اینکه طرح اقتصاد مقاومتی در جهت پیشرفت و بهبود حوزه های اقتصادی کشور است، اقتصاد مقاومتی را ثروت آفرینی و فقرزدایی تفسیر کرد و ادامه داد: باید در زمینه‌هایی که تاکنون برای ما مشکل آفرین بوده‌اند مقاومت کرد و در اقتصاد به منابعی متکی بود که با یک تحریم نفتی اقتصاد کشور دچار مشکل نشویم.

وی با تأکید بر رقابت در ارائه کالاهای مطلوب و با کیفیت خطاب به صادر کنندگان ادامه داد: نباید در رابطه با قیمت شکنی با هم رقابت داشت زیرا با این کار هم به خود و هم به دیگران لطمه خواهید زد.

میرمحمدی با بیان اینکه هر چه بازارهای هدف متنوع‌تر باشد، صادرات مواضع بهتر و مطلوب‌تری دارد، ادامه داد: محدود بودن بازارهای هدف موجب می‌شود تا به محض مشکل در این کشورها، صادرات مختل شود.

وی افزود: عمده صادرات ما به کشورهایی از جمله عراق، افغانستان و سوریه انجام می‌شود که دارای مشکلات داخلی از جمله درگیری با داعش هستند، که این موضوع صادرات کشور را دچار مشکل خواهد کرد و باید بازارهای هدف را گسترش داد.

استاندار یزد با بیان اینکه نباید با عجله به سراغ بازارهای جدید رفت، تأکید کرد: بازاریابی را باید براساس مناسبات تاریخی، اقتصادهای مطمئن و بازرگانان خوش سابقه انجام داد و با وسعت دادن به ارتباطات به اهداف رسید.

وی با اشاره به  شکل گیری منطقه ویژه علم و فناوری اظهار داشت: منطقه ویژه علم و فناوری با همت و تلاش در واحدهای علوم و فناوری در دانشگاه‌ها  و در مراکز مختلف علمی شکل گرفت و در شورای سازمان علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد.

وی ادامه داد: فناوری موجب خلق ارزش افزوده می‌شود و می‌تواند ارزش یک کالا را چند برابر کند و به پیشرفت و توسعه‌ی صنایع و صادرات استان کمک کند.

میرمحمدی با بیان اینکه استان یزد رتبه دوازدهم را در جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد، افزود: استان در زمینه معادن، گردشگری، صنایع دستی و انرژی خورشیدی ظرفیت‌های بسیار گسترده ای دارد و می تواند سرمایه گذاران را به این منابع جذب کند.

گفتنی است در این همایش  که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد، ازصادر کنندگان نمونه ملی و صادر کنندگان برگزیده استان تجلیل شد.

در این همایش محمد رضا قمی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یزد، محمد مهدی زارع رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، سید رضا نوربخش مدیر کل امور مالیاتی استان، محمد رضا بابایی معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد و داوود پاک طینت مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد حضور داشتند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.